Mirai no tame gambarimasu

baru je keja, tapi masih kena belajar.

My Photo
Name:
Location: Birm, United Kingdom

Nak masuk winter kembali. main snowboard best gak ni.

Friday, July 15, 2005

Two years...

Lama sudah saya menunggu. Dah nak dekat dua tahun. Actually sejak tahun 2000 lagi dah kenal. So what…it has been nearly 5 years since my first encounter?5 years is one quite long timeframe...

Tapi jumpanya cuma sekejap sekejap sahaja. Apa nak buat dah keadaan saya dan dia begini. But I persist and Alhamdulillah this Saturday, I’ll have the opportunity to feel that magic once again.

Masa tahun 2000 tuh, musim sejuk. Biasalah, Hokkaido semasa musim sejuk tak pernah mengenal suhu diatas -5 darjah celcius. Ditambah lagi dengan waktu itu saya sedang sibuk sangat dengan final year thesis. Tapi sanggup juga saya meredah salji semata-mata nak berjumpa dengan dia.

My last encouter was on 2003. Sejak dari itu, rindu saya pada dia tak boleh ditahan tapi apakan daya cuma itu sahaja kesempatan yang ada.

But that will end this Saturday. At long last, we'll meet again.
My dear blogger friends, at long last dapat jugaklah saya bersama dengan idola saya.


Harry Potter!!!!


Hahahahahahaha.
Yes, this coming Saturday the newest installment of Harry Potter books; Harry Potter and the Half-blood Prince will be available to the public! Saya dah buat tempahan sejak May lalu, so you can imagine how eager I am to have my hand on this book.

Sayangnya saya ada kelas pada pagi Sabtu itu, kalau tak sebelum kedai buku tu buka saya dah terpacak kat situ hehehe :P

Dua tahun sanggup menunggu, setakat sehari lebih nih takde bende la.

Next book in my list: Exile Return by Robert E. Feist, Buku ke-8 Lagenda Artakusiad oleh Ahmad Patria Abdullah, last book in Barthemius Trilogy by Jonathan Stroud.
Banyak lagi sebenarnya.

Is there any book you are waiting for?

Honjya

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

errr.. buku Harry Potter kat sana released in English ke Japanese? :)

3:58 pm  
Anonymous Anonymous said...

wah wah..peminat harry porter yg ke XXXXXX sudah muncul dicni..heheh

5:26 pm  
Anonymous Anonymous said...

cik zak zak dah ada bini tua eh? bini muda yang mana satu pulak ;D
hikhikkhik
~Nur~

8:09 pm  
Blogger zakzak said...

juita'qu:
salam kenal juga hehe.
wellcome to the club of harry potter fan!saya hari sabtu tu jugak habis baca.well, i must say there is a lot of startling discovery and happening that took place in this book.
habis jek baca buku tuh i was feeling kinda depressed...
buku tu great, tapi the story is depressing..cam lemony snicket punya buku.

cyberdad:
in japanese pun ada.tapi saya tak pernah baca laa..coz having read it in english, i'd rather like to keep it that way. :)

dahlia:
come join the club weh!hehe :P

langsat:
thanks! as i said pagi tadi,mengejutkan bila kita tahu the ending...
(bini tua tu just a joke pun dia jeles?hmmph)

nur:
bukan cam tu la...i'm her bini tua.
tak paham?takpe2 it's okay.i pun tak paham hahaha. bila balik m'sia?

e:
waa...camne ngan your punya opinion buku nih? for me,i like goblet of fire the best.
buku nih still great. tapi the ending...hmmmpph depressing.
tak sabar nak tunggu last book,tapi kena tunggu 2 tahun lagile...argghhhh :(

10:22 am  
Blogger hana_kirana said...

hah? ada orang jeles? oi langsat, sapa? sapa? kasitau la aku.. Aku pun nak menggosip gak nehh....

Harry Potter? mm, dah bagitau u dulu kan? so tak yah bagitau lagi... tapi i tunggu buku terbaru Sophie Kinsella.

8:23 pm  
Blogger Arni said...

aku sebenarnya tunggu bilalah agaknya sorang dua (famous) blogger tu nak publish karya diaorg. Aku dah jelak dengan buku-buku melayu yg berkualiti rendah-budak-darjah-6-pun-boleh-tulis. Kesian aku tgh adik aku yg tingkatan 5 tu baca novel picisan yg bahasanya ehmm... alahai..

2:02 pm  
Blogger mizzwanda said...

heh fanatic no harry porter..uish22..

4:30 pm  
Anonymous Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it » »

12:39 pm  

Post a Comment

<< Home